Monday, June 26, 2006

An experience to remember…..

Halu…..gud morning semorang!! saje je bagun awal pagi… cuti dah semakin habis kalau bangun lambat2 nnt maser semakin sket…. So, untuk membanyakkan maser, so menggunakan maser dengan sehabis mungkin…. So, just got back from family day kat BAKAUGRUV, morib. Seriously, satu pengalaman yang tak mungkin aku luper….. maybe this is the once and only experience that I ever had…. Ape pengalaman yang takleh luper sangat tuh..? haha… pengalaman memukat ikan di waktu malam yang gelap… pengalaman berjalan2 di dalam laut di tengah malam…pengalamna mandi di dalam laut bakau yang airnye pasang yang tanahnye adalah selut yang memang teraser geli giler kaki aku nih….eiiiiii……. by da way, itula pengalaman2 yang maybe kali pertama n terakhir….. ok…. So, nak criter la sket pasal mende2 nih….. actually, last weekend, my ‘jalan’ mengadakan family day… biaserela, jalan aku kan bersemangat waja….haha…. ha, by da way, aku yang wat banner for this occasion. Actually, uncle suruh aku wat banner n aku dengan suke hati dan excited nye bersetuju n raser berbangga menjalaskan tugas ini kerana teraser telah diberi kepercayaan yang tak berbelah bahagi oleh ahli ‘jalan’ nih…. Ahakz! Tapi, taklah aku mengharapkan pape sebab raser cam nih satu sumbangan aku la untuk ‘jalan’ aku…. Tapi, aku tak sangka yang banner yang lawa-gak-tapi-tak-la-lawa-sangat yang aku watt uh bernilai RM70….. huhu…. Terkejut aku maser Auntie kasik duit banyak sangat… of course la aku tolak tapi, duit tuh tah camner ader plak kat tangan aku…. Erm, rezeki aku kot….. anyway, tq…..pasnih bley la wat company wat banner je….so, klu ader tempahan, just kal me, ok…..hak hak…. ok, kitorang sampai dalam pukul 2lebih…actually, warga ‘jalan’ nih dah konvoi kul 10.45am pagi sabtu tapi memandangkan abah n umi nak tengok umah yang ader plak org nak sewa tuh, so kitorang pn gerak lambaat sket… sampai2 orang dah start dengar ceramah… after kitorang semayang zuhor, kitorang pon join la dengar ceramah…ceramah kekeluargaan… antara yang aku sempat dengar, kiter (mak bapak anak) kenelah saling memahami satu same lain…so, untuk memahami satu same lain, die ader kajian yang die kater tak semestinye tepat tapi aderlah betul sket….. die kategorikan kajian tuh ikt bulan… ader 4 kategori…. Kategori 1 bulan jan-mac, kategori 2 bulan april-jun, kategori 3 bulan july-september and kategori 4 of course la bulan oct-dec…. actually, aku takla ingat sangat kategori yang lain2 selain kategori aku tapi bley la sket2…. Ok, so untuk kategori 1 orgnye cam sloooooowwwww je….. bukan bodoh, tp slow….. org kater itu, itulah…orang kater ini, ini lah…ahakz! I knew sum1 like that…. Kategori 2 plak jenis yang banyak boipren mahupun gulpren…. Sms sampai pkul 4 pagi…. Sentiaser je ngan hp…..tp, orngnye sensitip…..ya btol!! so, 3rd category orgnye degil, kedekut n pe lagik tah…. N for da 4th category, (iaitu aku) orgnye lebey kedekut dr org yg 3rd category…. Hello, tolong sket aku tak kedekut pon….. pastuh lagik die cakap klu org 3rd category degil, category nih lagiiiiik degil…(hehe…aku degil eh?!) Tapi die cakap diorang nih suke subjek sains n math….(btol gak…..) n diorang nih mempunyai iq yang sangat tinggi (ye ke? Bangga la plak ;p) n biler diorang nih tipu mak bapak very convincing, so kene double-check…..(hmm….?!) maybe la kot…aku pn tatau….hehe…..ok…..so, lepas ceramah kekeluargaan tuh, minum petang n then g la tgk air pasang,….rupenye bukan setakat tgk je, tapi mandi sekalk….ish, ish, ish… ape nak jadik ngan ko nih aimi…? Pantang tgk air…..sungai ke, laut ke, air terjun ke semue nak masuk….. hehe…. Dah la kirenye aku je la ‘remaje’ pompuan yang masuk…. Yang lain bdk2, lelaki ‘remaja’ n bibik2… hak hak…. By da way, abah cabar aku if aku lompat dr platform tuh (which takde pon pompuan besar yang lompat sebab pompuan besar semue tak mandi) abah kasik RM10…. Hak hak……actually, aku bukanlah jenis orang yang “pantang dicabar” nih, tapi sebenarnye aku sindrik yang teringin nak lompat tapi memandangkan xde pompuan at my age yang lompat aku pn malu la nk lompat tapi memandangkan abah suruh aku lompat aku pon ader la reason nak lompat……ahakz!so, aku pn….. dbussshhhhh!! Lompat la aku….. so, RM10 dalam tangan…ahakz! Luper plak nak cakap, kitorang mandi tuh kat air pasang kat bakau tuh…. Tanah selut yang geli nak pijak sebab pantai jauh lagik, pastuh banyak akar2 pokok yang geli… hak hak….sj je nak meraser mandi kat bakau walaupon takut gak ader binatang paper ke……tp alhamdulillah takde ape pon….. ok lepas tuh plak aktiviti biaser n malam tuh BBQ sambil tgk AF…… hehe…. Pastuh dalam pkul 10 malam mulerla aktiviti yang ta pernah terpikir yang aku akan wat… memukat tgh malam….. hmmm…. Dengan melalui selut yang cukup mencabar yang menarik kitorang, tapi sib baik la org tuh dah pesan jalan pakai tumit so tak la prob sangat memandangkan aku pn pakai kasut converse….habis kasut converse aku….huhu……. pastuh merentasi pantai yang gelap gulita menuju ke laut dan berjalan di dalam laut….actually, aku nak gak join memukat ikan, tapi malangnye aku nih kan pompuan n seperti aktiviti lain, takde pompuan yang nak pergi memukat just nak dok tepi pantai jage budak2 je aku pon terbatallah niat aku….aku tggu org yang g memukat kat dalam laut je ngan abah……ngan org lain la of course….lgpn takut gak…..aku kan pendek….nnt org lain tak tenggelam lg nnt aku dah tenggelam…. N aku pon join la org lain kat tepi pantai tggu org bawak hasil….seriusly, banyak giler hasil kitorang hari tuh…. Ader ikan yang bermacam2 jenis, ketam, udang, sotong beberape ekor, n ape tah namer binatang tuh…. Hehe….erm, jumpe ikan buntal….seriusly cam liquid paper kilometrico…. Hehe…. N penutup acara tuh kitorang BBQ lagik sekalik ngan hasil tangkapan…..banyak giler makan malam tuh…..balik pn dak pkul 12 lebih…..esoknye biaser la ader sukaneka…aku ngn kaklala walaupon cam tanak masuk tp banyak gak ar dapat hadiah…hehe…. N yg paling penting treasure hunt kitorang dapat no1… congratulations to ‘remaja2’ pompuan yang tere….hehe….pas sukaneka, ader acara wat rakit…..rakit group aku karam sebelu selamat sampai di tengah tasik…..hak hak… tak kesahlah, yang penting best……hm…..overall, banyak pengalaman baru di samping berkenalan ngan anak2 jiran yang selamer nih aku tak kenal langsung….hehe… raser malu pon ader sebab selamer nih cam nampak pn wat tak nampak je ngan selekeh nye aku nih… ye lah kat umah je pon… hmm, tak kesahlah….. hak hak….. so, hope lepas nih ader lagik mende2 camnih…….n ader banyak lagik pengalaman yang leh aku kutip…. Adios………till next time….!!



by,
Aimi A.Z yang raser so thankful sebab diberi pluang raser pengalaman2 camnih

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin