Monday, June 12, 2006

tipah tertipu....?!

(di copy & paste from my friendster blog... dipost pade 12 may 2005 at 4:43 am....)
just writtin' something that disturbing my mind rite now... erm, takde la... dunia nih kekadang memang tak adil kan? kekadang kiter raser kiter dah jadik manusia yang paling baik tapi hakikatnye org tak raser camtuh... kekadang kiter raser kiter dah jadik member yang paling baik tapi tak semestinye member kiter fikir mende yang same dengan ape yang kiter raser...aku just don't get why member aku sanggup tipu aku..bukan mende yang orang leh cakap 'tipu sunat' tapi mende yang melibatkan life... antara idup dan mati...korang just imagine... one day korang dapat tau yang sorang member korang nih akan di operate.. of course la korang raser terkejut tapi sangat2 berharap yang die akan sembuh....die akan menjalani idop seperti biaser... korang doa siang malam mengharapkan ALLAH akan sembuhkan member korang nih.... korang asik terpikir camner keadaan member korang... tapi takla plak korang raser member korang tipu sebab namenye pon dah member...mende nih bukan mende yang leh dibuat main... ye tak..? pastuh untuk mensahihkan lagik cerite nih korang dapat plak msg dr akak die cakap mende yang samer...cakap member korang nih tgh operation.. banyak2 la doa untuk die...pastuh biler korang tanye camner keadaan die, akak die cakap xtau lagik... abang die belom bitau lagik.... xkesah la..korang pon terus doa n terus berdoa... sampai la 2 ari pastuh korang dapat msg lagik dr akak die yang cakap member korang nih dah stabil dah...2-3 ari lagik bley kuar hospital... alhamdullillah...dah selamat dah kawan korang...pastuh nak dijadikan cerita..korang sms dengan sorang member korang yang lain nih.... tp korang tak cakap pape la pasal member korang yang sakit nih sebab korang menyimpan rahsia die la kunon2 nye... tp, tetibe member korang yang tgh main sms ngan korang nih cakap die ader nampak member korang yang sakit nih 2 ari lepas kat shopping complex ngan kakak die...aik? camner plak bley jadik camtuh... br semalam korang dapat msg cakap dah stabil..lagik 2-3 ari br leh kuar... tp kuar kat oversea la kan...tp, ttbe 2 ari lepas dah ader kat malaysia siap g shopping complex lagik... ha... camner tuh..? ape yang jadik sebenarnye tuh..? ape yang betulnye..? ape yang tipunye...? setelah selame nih korang percaya kat die...korang anggap die sebagai member yang agak baik... korang berkongsi banyak cerite ngan die... die tipu korang ngan mende camnih.... korang leh terime ke...?
erm... yang aku tak pahamnye... kenape die nak tipu aku camtuh..? takan nak simpati dr aku..? takan nak uji sejauh maner kepercayaan aku kat die..? atau saje nak main2kan aku..? sekadar mereka2 cerite supaya aku mengheboh2kan kat orang lain n supaya org lain pon simpati..? entahlah..aku just tak paham...i just don't get it..! kepada manusia2 yang teraser... aku just nak tanye...kenape perlu tipu aku camtuh skalik..? slamer nih aku dah anggap ko sebagai salah sorang drp member aku yang best...yang ader time aku susah.. yang sanggup dengar crite2 bongok aku nih... tp untuk ape ko tipu aku sampai camnih..? untuk ape...? entah lah... biler mende nih jadik aku muler terpikir balik kebenaran cerite ko slamer nih... crite2 yang ko crite kat aku slamer nih.. ko jangan salahkan aku sebab sangsi kat ko...tp tu lah yang aku raser... aku pon mule fikir tentang ape yang ko cakap kat aku slame nih..sebab slamer nie aku raser ko la antare orgnye yang paham aku...tp sekarang aku raser semue yang jadik..semue kate2 dr mulut ko semuenye tak tentu btol lagik...
so..kesimpulannye...salah aku kot sebab percaye kat member... tp sampai ari nih kan... aku masih terpikir2 betul ke die menipu aku..? klu sebenarnye die tak tipu..? erm, maybe sebab sampai ari nih aku tak dapat trime kenyataan yang die dah tipu aku...er...entah la.....!! nak wat pe..?
(best gak kan kadang2 bace balik ape yang pernah jadik kat kiter satu maser dulu...? buleh menambah kesedaran diri sindrik dr maner asalnye kiter n perkara2 bodoh yang kiter wat n org lain wat kat kiter... ahakz!! erm, sekarang nih relationship antara aku ngan 'kawan' aku nih cam biaser2 jer... die pn wat2 tuh bukan die and aku pn wat2 yang aku tak pernah kene tipu.... hmm, tahlah..... biar je lah yang dah lepas tuh lepas..... cumenye aku beringat2 la lepas nihjangan percaya je ape orang lain cakap.......)
by,
Aimi A.Z yang takde mende nak wat sangat sekarang... ;P

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin