Saturday, June 03, 2006

setia + kawan = setiakawan

that's not the formula or anything related to it but i just thinking about semangat setia kawan nih... entah la... td abah mempersoalkan tentang semangat setia kawan aku terhadap member2 aku n antara member2 aku terhadap aku...nih semue pasal that damn 'rumah sewa' yang tak dapat2 lagik... ahakz! hmm.... br aku tau betape susahnye nak dapat umah sewa nih....tak sesenang "petik-jari sepuluh mari".... huhuhuhuhu...... entah la....raser fed-up pn ader....(walaupon tak begitu mencarik sangat pn!) hehe... just pasang 'kaki' carikan no untuk aku fon and all i have to do is just to pick-up the fon n call da owner asking whether da 'house to rent' is available or not.... senang kan keje aku tp hasilnye amatlah tak memuaskan...bukan salah 'kaki2' yg dipasang tapi maybe sebab mmg takde rezeki... anyway, thanks a lot untuk semorang yng bersusah payah mencarik rumah untuk aku...i'm very2 appreciate it... nnt aku blanje makan roti canai....hehe.... anyway, berbalik kepada semangat setiakawan nih.... abah mempersoalkan kenape aku nak gak carik umah untuk semorang.. maybe sebab abah tengok aku susah sangat carik umah die kesian kot tgk anak die nih yg tak dapat2 umah lagik or maybe gak die tensen sebab bil fon umah yang semakin tinggi sebab aku asyik kal sane-sini... hehe... whatever da reason is, da point yang nak ditekan'n abah cakap die have been through all of this and he said that biler keadaan jd susah cmnih camner rapatye korang ngan kawan korang mesti akan berpaling tadah...meaning that biler susah sangat carik umah nnt ader yang carik solution lain...carik umah sindrik n lepaskan diri masing2 dan melupakan aku yng bersusah payah nih...and at da end aku yg jadik org yg paling rugi kat whole world.... abah kater kiter maybe ingat kiter kenal kawan kiter tp kiter slalu luper satu mende....luper yang manusia ader time2nye akan jadik selfish n akan grab je peluang kat depan mater kalau keadaan terdesak... if tak terdesak pn camtuh apetah lagik keadaan terdesak....etah la..penat gak la aku berbalah ngan abah td....penat gak la aku convinced abah yang kawan2 aku tak camtuh....aku kenal korang dah lamer, aku tau korang camner...aku tau gak korang jenis yang tak tetap pendirian n adakalanye family korang yg banyak menentukan idop korang (for certain2 org je kot!) tp tahla.... i have a very strong feeling yg korng takan buat camnih for this time...well, maybe 4 this time only but who knows what will happens rite... anyway, ape yang aku nak sampaikan semagat setiakawan mmg penting tapi percaya adanya semangat setiakawan tuh lagik penting...aicececeh.... pandai aku bermadah malam2 nih kan..? ahakz! entahlah... hope everything akan jd seperti yg diracang... maybe mende2 camnih yang menguji sape kiter sebenarnye di mater member2 kiter.... so guys, prove that u'r a true friends of mine.....!!



by,
Aimi A.Z yg try to think positive n beleive in her friends

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin