Wednesday, July 05, 2006

friendship...?!

(nih pon di copy n paste drp blog friendster aku.... sm cm ari tuh, nih bukan plagiarism tau, aku yang blog sindrik suatu maser dulu...sj je paste kat sini... ;p)

Blog on : 9 Jun 2005


"Friendship...is not something you learn in school.But, if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything."
-Muhammad Ali-



tp kan...sampai sekarang aku masih tercarik2 the true meaning of friendship...biler aku raser aku dah tau da true meaning of friendship, ttbe je dat friendship turns into something else...turn into something dat i never imagine b4..erm, entah la...aku pon tatau...kekadang biler dipikir aku raser aku dikelilingi oleh org2 yang aku anggap kawan...aku dikelilingi oleh org2 yang manganggap aku kawan...tp, apsal org slalu cakap there is a different between member, kawan and sahabat... so, if friendship is per'sahabat'an, so is the term per'kawan'an and per'member'an exist..? erm, i don't think so n i really don't know... now let me just tell u ape pendapat aku untuk this 3 term.... semue orang ader pendapat sindrik...so, this is what i think... aku raser member refers to someone yang bley kiter cakap samer 'kepale'... yang selalunye bersamer kiter di saat2 kiter senang... yang bersame2 kiter di saat kiter enjoy... yang bersame2 kiter untuk mencube something yang baru.... pendek kater member nih someone dat we lough with... kawan plak....kawan adalah orang yang kiter kenal kat maner2 ajer...kat kelas...kat kolej...kat sekolah...kat tepi jalan..kat tengah jalan... kat dalam bas....kat dalam lif... whoever dat talks to u n lebey kurang samer umo ngan kiter aderlah kawan kiter...whoever dat know ur name is ur friends...dat's my general description 'bout kawan...tuh la sebab aku raser aku banyak kawan...sebab ramai org tau namer aku aimi.. hehe...bley tak camtuh... n sahabat is hard to describe...but i think sahabat bukan saje ader kat sisi kiter maser kiter senang tapi selalunye berader kat sisi kiter maser kiter susah...kat sahabat la selalunye kiter citer mende yang kiter tak selalunye citer kat org lain...sahabat gak la yang paham kiter biler kiter really need someone yang understand kiter...sahabat gak la yang pinjamkan telinge die untuk mendengar semue luahan hati kiter...and kat sahabat jugakla kiter citer ape je yang terbuku kat hati kiter tampe selindung dan tanpe rahsia...so, maybe dat's y only the term persahabatan je yang ader dalam kamus...no per'kawan'an.. no per'member'an... sebab dat's no secret between 'sahabat'...no lies...tp kan...hakikatnye susah sebenarnye nak carik seorang sahabat...sebab bukan senang kiter nak share rahsie kiter....bukan senang kiter nak carik org yang btol2 boleh dijadikan sahabat...sebab if we just ramdomly pick someone to be our 'sahabat' we are in a very big trouble...ye la...klu tersalah pilih tuh la cam yang aku cakap tadik... friendship will turn into something dat we never imagine b4.. what is it...? just think it urself...

kesimpulannye..aku pon tatau ape yang aku merepek nih...mungkin aku nak wat kelas bahase kot...pelajaran kiter ari nih ialah beza antara member, kawan dan sahabat...

sekian, terima kasih.


by,
Aimi A.Z yg terpikir "i like this blog"....

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin