Tuesday, December 19, 2006

2 hari bergelar babysitter

tak pernah2 terpikir aku akan menjadi babysitter walaupn just untuk 2 hari.. semuenye bermule biler maser kat kenduri jiran sebelah umah aku nih.... umi sembang2 ngan jiran2 pastuh sj je la cakap aku tengah cuti n kaklala tgh menganggur sekarang, so, klu ader pape keje tuh bitau la... jadik babysitter ke... ha.... tulah sebabnye pade suatu petang yang suram, (hehe....) ader sorang jiran aku datang umah tanye "leh tak jage anak akak" what?? nih umi la nih gatal mulut... ish..... akak tuh anak die 6orang tapi yang paling besar, darjah 3 kot duduk ngan nenek die kat kampung and yang kecik sekalik dalam 2 bulan duduk kat umah jiran depan tapi orang tuh tanak anak2 die yang lain sebab yang lain tgh nakal... maid plak 2 ari je dah cabut lari and all this while diorang dok ngan akak sedare diorang but akak sedare diorang tuh baru balik kampung sebab ader interbiu....so, terpakselah die carik orang lain nak jage anak2 die tuh....so, tinggallah 4orang budak2 kecik yang berumur 6thn, 4thn, 3thn, n 1thn setengah....huhu, 4 sekalik tuh....budak2 tuh ok...baik2 je comel plak tuh.... aku pon bukan jage sorang2...kaklala, wawa, n aizat pn turun padang jage.... huhu...... xpernah aku wat keje2 membasuh berak budak n nih for the 1st time(i think), aku basuh berak baby..... huhu........ xtatu la nak cakap camner aku raser.....raser busuk...hak hak..... pastuh mandikan budak2 tuh... yang 2 orang tau mandi sindrik tapi 2orang lagik mestilah kene mandikan... what an experience... yang 1st day tuh umi takde kat umah so kitorang kene wat semue but 2nd day umi dah ader kat umah so umi la yang basuh berak budak tuh, so tak kesahlah....pastuh budak2 biaser lah bukan tau malu, nak kencing ke nak mandi ke main bukak je baju semue.... aku yang malu... hehe.... erm, actually ingat akak tuh suruh jage anak2 die sehari je pastuh esoknye die anto lagik...eh, camner tuh... biler tanye die cakap ingat nak suruh jage samapai abes dec... huhu... lamernye..... bukan tanak, tapi keje nih ikut office hour... budak2 tuh memang tak nakal tapinye dok ngadap diorang je la.... tak jadik keje lain... n then kitorang nak kuar ar nak shopping la nak tengok movie la nak main bowling la camner.....? so, terpakse lah mematahkan hati akak tuh cakap kitorang takleh jage anak die... memang sian sebab die cakap susah nak carik orang jage sekarang tapi sian lagik if nnt anak die tak terjage kitorang.... sekarang nih tatau la die anto budak2 tuh kat ner.....hmm...takpe lah....pandai la die kan...? so, to angah, nana, aufal and miza............ingat kak Amy tau.... :P

nih lah budak2nye yang comel2 belaka.... sib baik la ader koleksi anak2 patung kat umah nih, leh gak kasik diorang main....

by,

Aimi A.Z yang tak sangke akan jadik babysitter

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin