Wednesday, August 27, 2008

K.A.W.A.N

(A friend sent me this email.......)

Assalammulaikum..

Ku hasratkan ini wadah yang mencicipkan getaran rasa kesedihan.

Bayangkan...

Malam tadi kamu dan kawan baikmu bertengkar.

Kamu membuat keputusan tak mahu bercakap dgnnya keesokan harinya.
Dia senyum kepadamu.sebaliknya kamu mengetap gigimu kpdnya.

Dia menceritakan perkara yg baik tentang kamu kpd kwan2nya yg lain.
Kamu pula menyebarkan khabar angin mengenainya.

Dia cuba mendekatimu dan menegurmu.
Tapi kamu tolaknya ke tepi.

Baginya kamu seorg kawan yg terbaik.
Kamu pula rasa dia seorg kawan yg paling teruk pernah kamu jumpa.

Dia pun menulis nota kpdmu dan menceritakan semula kenangan manis yg pernah kamu dan dia kongsi bersama.
Kamu pula menulis semua saat buruk yg kamu ingat sepanjang bersamanya.

Jauh di sudut hatimu kamu mengasihaninya.
Tapi di hatimu sudah penuh dgn kebencian.

Keesokan harinya kamu jumpa satu nota drpdnya:


* * *

dear..........,

saya cuba memberitahu kamu semlm tapi kamu tak beri peluang utk saya bercakap. Saya cuba beritahu kamu berita gembira tapi kamu takut utk mendengarnya.saya cuba utk senyum kpdmu tapi kamu sambut senyuman saya dgn kebencian. Skrg ni keadaan saya sgt teruk dan makin teruk.

Saya minta maaf sbb hari ni saya tak dpt berjumpa dgn kamu. Saya tulis surat semasa saya di hospital.saya sudah kesuntukan masa. Saya minta maaf sbb terpaksa beritahu kamu skrg. Saya minta maaf atas pergaduhan kita,kamu mmg seorg kawan yg hebat. Saya janji saya akan sentiasa memerhatikan kamu.


Salam kasih sayang,

.....................................



* * *



kamu pun berlari ke hospital utk meminta maaf pdnya. Tapi hanya ibunya saje yg ada di situ. Ibunya menekap mukanya dgn kedua belah tgnnya. Dan dia pun menangis.dia melutut dan berdoa supaya tuhan kembalikan anaknya.

Kamu sudah terlambat.

Kamu berharap dpt beritahu kawanmu yg kamu minta maaf dan ucapkan selamat tinggal.


Semua kawan ada masa naik dan turun.dan kadangkala kamu perlu meminta maaf.jgn tunggu org lain melakukannya dulu.sbb kamu takkan tahu ape akan terjadi esok hari.



MORAL Kawan2ku, mintaklah maap drpadaku kerana kiter tatau ape yang akan jd di masa hadapan. (hahahahaha, bukan aku yang nak mintak maap kan? :P)



Peringatan: Tiada kaitan dengan yang hidup atau yang telah meninggal dunia. just sekadar pengajaran untuk dikongsi bersama kawan2....




by,

Aimi A.Z yang ponteng kelas tuh yang rajin mengcopy paste tuh...

3 comments:

++ahlinujum++ said...

aimi kalo mntk maap kne banje aku skali...bile nk banje mkn besar nie...engr berjaye mesti kaye raye kn hehe

fawghah said...

aku maafkan ko mi!! hahahahaha

Aimi A.Z said...

KT
aku nih bukan engnr yang kaye raye, aku engineer yang tak kaye2.. hahahahaha

farah
aku suruh ko mintak maap la, bukan aku yang mintak maap. hahahaha. tp baguslah ko dah maapkan aku. xyah susah2 aku mintak mahap. hahahahha

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin