Monday, September 29, 2008

Biskut Raya 2008

Raya tahun nih banyak wat kuih raya sendiri memandangkan umi sibuk dengan tempahan coklatnye. So, selain Chocolate chip ngan Peanut Butter Cookies (yang dah pn abes, tak sempat nak tggu raye) nih la kuih2 lain yang dibuat sempena raya tahun nih. memang ingat nak taruk resipi tapi jadual yang busy nak wat itu ini tak sempat nak tulih resipi. so, dapat gambar pn cukupla kan? :P




Modified London Almond
Nih sebenarnye cam London Almond, yang bezanya kitorang taruh white choc & decorate dark choc cam wat Mama Kerries tuh.



Oatmeal Cookies
Resipi baru Kaklala yang dapat dr internet. kirenye kuih raya terbaru kitorang. Comment our cousin, "Sedap... raser cam healthy Cookies"


London Almond
Resipi turun temurun umi and antara kuih yang mesti ada di rumah kitorang setiap kali menjelangnye hari raya.


Biskut Suji
Saje tah nape aku nak wat biskut nih. Resipi dari Mama tapi Wawa & Aizat (my bro & sis) tak suke sangat.





Cornflakes
Nih pn antara kuih faveret aku. Selalu ader ceri kat atas tapi maser wat cornflakes nih, ader org nak yang tanak ceri, tuh yang nampak cam tak menarik. tp xpe, janji sodap... :P




Sarang Semut

aku memang dr kecik2 dulu suke sarang semut tapi nih baru tau camner nak wat. Resipi dapat dr classmate aku. Rasenye OK gak tapi leh improve lagi.

Semperit

Last but not least, biskut raya yang melt in ur mouth. pergh...sedap giler. nih la semperit namenye yang mesti gak ader kat umah aku biler raya.




So, nih la kuih2 raya kat umah aku. kalo teraser nak raser tuh, mehla datang umah.. :P



by,

Aimi A.Z yang nak wat Muffin & Agar-agar plak esok...

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin