Friday, September 12, 2008

Tayarku Pancit!

For the very 1st time dalam hidup nih aku berdepan dengan situasi camnih:

Tayar Pancit

Huhuhuhuhu. Sib baik la dah smpai ke destinasi baru sedar tayar pancit n nasib baik la perjalanan aku clean n clear aje. tak dapat dibayangkan kalau kene stop tengah2 jalan n mengharapkan org datang tolong sebab sure time tuh aku dah panik giler. huhuhu...

So, disebabkan kejadian tuh berlaku ketika semua org dah xder kat faculti so takder saper jejaka2 yang boleh diminta tolong membantu aku menukar tayar. bagusnye rakan2 perempuanku pandai menukar tayar jadi kami bertiga pn pergilah menukar tayar yang pancit. tgh bersusah payah menukar tayar, tibe-tibe............

jeng, jeng, jeng..................

datanglah seorang mamat menegur "boleh ke tu?" kami pn menjawab, "boleh, boleh" mamat tuh pn membalas " o, ok lah camtuh. ingat tak boleh tadi" sambil die pn memblahkan diri.

ceh! ingat nak tolong tadi. wat saspen je. hahahaha.. kami pn menyambung balik menukar tayar dan tibe2.... vrooooooommmmmm.....!!! (sebenarnye nak wat bunyi tayar brake tapi bunyi tekan minyak plak yang kuar. boleh la... :P)

"baru nak pergi kelas ke baru nak balik kelas ni?" tanye si jejaka sambil membuka helmet dan menyinsingkan lengan baju. "baruuuuu nak pegi kelas" jawab kami sambil menghulurkan peralatan yang sedang kami gunakan. si jejaka terus membuat kerja sambil aku menghulurkan tayar spare dan classmate ku menghulurkan satu persatu bolt yang telah kami buka. "baru balik kelas ke?" tanya classmate ku kepada si jejaka dan si jejaka menjawab "baru habis kerja" classmateku bertanye lagi "nih dh nak berbuka dah nih, xpee ke?" dan si jejaka menbalas "xpe" sambil menyelesaikan kerja menukar tayar dengan tenangnye tanpe mengeluarkan sepenuh tenaga seperti yang kami keluarkan tadi.

Selepas semuenye selesai, hanya Terima Kasih je yang dapat aku kasik. ALLAH je yang dapat membalas kebaikan jejaka tuh menolong aku. nak belanja makan pn bulan poser. takan nak kasik duit kot. nak kasih no tepon boleh tapi takut die plak yang taknak kang. hahahahahahha..

Tulah pengalaman aku menukar tayar yang pancit... :P


by,
Aimi A.Z yang baru sedar ramai lagik org yang berhati mulia di dunia nih...

2 comments:

fawghah said...

bilernyer tayar pancit? ler.. aku kan ader..hehehe... aku bwk cina kedai tayar gi tlg ganti tayar..hahaha

Aimi A.Z said...

ari khamis ari tuh. aku mmg igt nak tepon ko tapi tanak la kaco ko nak bukak pose.. hehehehe... lgpn nnt cine kedai tayar pn nak bukak poser tu yang aku tak tepon ko tuh. hahahahahaha

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin