Monday, October 27, 2008

Kenduri Kendara! (Pt 1)

Semalam, ader 2 event berlangsung di hadapan Rumahku di Putrajaya. Event pertama, Majlis bacaan Yasin & Tahlil sempena Umi ngan Abah g Haji. Event yang kedua Majlis Rumah Terbuka Jalan rumah aku nih. So, untuk entry nih aku citer the 1st event n event yang kedua in the other post. Happy reading! :P

Aturcara majlis dimulakan pada pukul 11 pagi n bacaan doa selamat start dalam pukul 11.30. Menu makanan ialah Nasi berlauk (yang dimasak oleh org Kantin sekolah abah), Kuih Mueh (yang bermacam2 jenis dan dibuat oleh bermacam2 org seperti Auntie Chom n jiran ibu), & Spaghetti (yang dimasak oleh aku). ha, tak lupe gak Rendang Dinding yang Umi masak. Tapi Spaghetti ngan rendang dinding tuh dikeluarkan lambat sket so cam org2 yang awal tak sempat nak meraser... :P Tetamunye semestinye Family & Friends. To those yang datang memeriahkan Majlis diucapkan berbanyak2 Terima Kasih n yang tak dapat datang tuh, xpe... nnt datang aku g haji plak.. (tah biler la tuh).. hahahahahahaha.....

Overall, majlis berlangsung dengan agak gilang gemilang nye tapi teraser kecik nye rumah biler cam penuh sangat rumah ngan tetamu. hahaha.... xpe, nnt aku suruh abah pindah umah besar sket. :p ha, aku sangat bz sampai x sempat nak menangkap gambar, tapi jgn risau, nnt biler Mr. Photographer @ Mr. Tigerkun dah mengupload gambar kat blog die or kat Facebook, akan ku cilok gambarnye itu dan akan ku publish di sini.. so, tungguuu......................... in a meanwhile, nih ader sekeping gambar bersama kawan2 yang sempat diambil ngan camera aku. tuh pn sebab aku dah tak berape nak bz. n nih je pn kawan2 UiTM yang datang. ader CT dr JPM pn dtg. Thanks guys! Really appreciate it. Sape tah tanye aku "Kawan2 ko sape yg dtg Aimi". jawapan aku "takde pn, korang je la. aku raser aku dah sikit kawan la sekarang. ramai org tanak kawan ngan aku. sib baik korang nak kawan ngan aku lagii" hahahahahahaah.... betul kot kan?


Ha, ader satu incident yg berlaku. ader sorang makcik nih. muke cam familiar. tp, aku assumed die nih one of my neighbour la. so, aku wat bodo je la. then, maser die basuh tgn n kebetulan aku ader kat dapur, die pn tegur aku, die ckp "cam kenal je" aku pn jawablah "memanglah kenal". sebab mati2 aku igt die jiran aku. then die cakap "penah praktikal kat perbadanan putrajaya kan?" o, ooooooooo.........salah org la plak. sib baik aku tak cakap yg die tuh jiran aku.. huhuhuhuhu... baru aku tringat yg tuh salah seorang org perbadanan ptrajaya maser aku praktikal. hahahaha, padanlah cam kenal. so, pengajarannye di sini, selagi anda tak betul2 sure yg anda kenal die kat ne, toksahlah cakap pape. nnt salah kang malu. sib baik aku x malu sangat tp cumenye die kate aku sombong sebab tak tego die awal2.. hahhahahhaa....

So, tuhlah cerita Kenduri Kendara aku. Sila baca sambungan di Part 2 plak walaupon tak best. hahahaha... Chioww!


by,
Aimi A.Z yang pengsan sebab keletihan dan kekenyangan semalam...

2 comments:

syura said...

me,aku xdapek nk gi coz berada di kmpg halamn semasa itu.cousin aku kawen..huhu..kl tak,leh mkn byk2..

Aimi A.Z said...

xpe2..... no hal nye. kan aku dah pesan nnt ko g maser aku g Haji plak. hahahha....

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin