Saturday, November 01, 2008

How to FAIL in an interview....

Yup... FAIL... selalu org kasik tips on how to success in an interview... tapi nih aku terbalik plak... How to fail in an interview.... (NOTES: untuk menyenangkan penceritaan aku dan pembacaan korang aku sertakan contoh n aku sertakan jugak macammaner keberkesanan Tips tuh terhadap aku.)

Tips No. 1
Pakai pakaian yang tak menepati citarasa Panel. e.g Kalo dah tau g interview ngan Government tuh, g lah pakai seluar ke, Khakis ke, jeans ke. n xyah la smart2 sangat...
(tapi masalahnye panels seems like doesn't really care bout appereances sebab cam tak kesah je)


Tips No. 2
Xyah datang awal. g breakfast dulu, saje je wat lambat2 supaye diorang memang taknak amik ko keje. Kire cam poor time management la.
(ni pn masalah gak sebab aku ingat aku dah lambat, padahal org pn tgh beratur lagik untuk proses pendaftaran... cis! dah 2 Tips xjadik nih)


Tips No. 3
Semase di interview, buat cam not really interested. e.g biler panel tanye "why do u choose to be PTD Officer?" maka jawablah, "i don't really know why I choose PTD"
(hmm, panels gelak je dengar jawapan aku sebab ader org lagik teruk dr aku sebab die jawab "I don't know what is PTD")


Tips No. 4
Biler di interview secare berkumpulan, try not to participate. e.g jadilah pendiam dan pendengar yang setia. jgn menyampuk biler org cakap
(masalahnye, aku nih Aimi A.Z. memang la aku berjaya mendiamkan diri tapi biler aku start cakap je aku dah xleh benti... owk....o........ hancur plan.....)


So, kesimpulannye, tips aku nak menggagalkan diri aku dalam interview nih cam tak berape nak berjaya.. huhuhuhuhuhuhu.... tapi, harapan aku semuge aku tak dapat la jawatan nih. sebab ramai org lain yg seems to be very interested with this job n diorang yg berminat semestinye akan lebey melaksanakan tugas dengan baik. tapi, andai kate aku ter 'dapat' keje nih aku akan terime sebab bak kate salah sorang panel tadi "dah makan duit free 4 tahun takan org nak bagik keje pn tanak" huhuhuhu... sungguh menikam kalbu ayatnye.. :P tapi, jgn riso banyak lagik calon yg layak. aku nih x best pn. hahahaha.....


Ha, kalo betul2 korang nak menggagalkan diri dalam interview, ikut tips budak tuh.

"why do u choose to be PTD officer"

"actually, I don't know what is PTD and I don't know whether I like to be a PTD since I don't know the scopes of work. I got a call yesterday that ordered me to attend this interview, so here I am"

the method seems to be successful sebab at the end of the interview the panel said to him,

"u can forget this job and concentrate on ur current job"

huhuhuhu...nape die tak cakap kat aku camtuh. kan bagus kalo die cakap kat aku camtuh... takpelah. kiter tunggu je lah ape yg akan terjadik....



by,
Aimi A.Z yang nak jadik Structural Engineer yang berjaya...tanak keje lain... waaa...... tapi andaikate ini yang tertulis, akan ku terime dengan redha...

2 comments:

nOniE said...

org kata..klu kita xnak sesuatu tue..selalunya percentage nak dapat tue makin tinggi..hehehehe..org la kata...

Aimi A.Z said...

tulah, tp nape camtuh ha?

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin