Thursday, February 05, 2009

Di mana Surau?!

Tadi selepas aku berexcercise aku g la nak cari Surau. Then aku tanye la sorang cleaner nih Surau kat ner. die pn jawablah kat tingkat 4. Then biler aku g Tingkat 4, cam tak nampak je bayang2 Ssurau. Then, time aku mencari2 tuh aderlah 2 org Cina nih tgh watpe tah. Kebetulan plak Toilet kat Tingkat 4 tuh tutup. Then sorang tuh cakap "Toilet tak boleh guna la" Pastuh die tgk muke aku semacam je die tanye lagi, "U carik toilet ke?" aku sebenarnye serba salah nak cakap aku bukan carik toilet tapi cari Surau tapi cam tatau nak cakap pe aku cakap je aku carik Surau. Tapi aku tak berharap pn die akan bitau aku kat ner Surau. Tapi, rupenye die tau Surau kat ne n dengan confident nye die cakap lah Surau kat ner... Kagum gak aku ngan Cina tuh.. Then, aku g la ke arah yang Cina tuh cakap, tapi tah nape aku tak nampak gak Surau nye mahupn signboard Surau. Aku pn merayap2 dengan muke blur sebab waktu pn dah nak abes. Pastuh ader sorang Omputih nih nampak cam aku mencari2 Surau n cakap "Are U looking for Surau? It's over there. Besides the Blue car" Ler, org nih pn tau kat ner Surau.


Yang aku curious:
1. Surau tuh tersorok n xde sign tapi aku tatau maner dorang tau kat ner Surau n apasal dorang leh tau Surau kat situ.
2. Maner Omputih tuh tau aku tgh cari Surau.. Pelik2....
3. Apasal lah Surau tuh tersorok sangat. Seram aku nak semayang.


by,
Aimi A.Z yang teraser kagum sebab org yang tak gune Surau pn leh tau kat ner Surau...

3 comments:

fawghah said...

ko ingat?!!! melayu jerk islam?!!! omputih pun ader islam!!! hehehehe

syura said...

ko ni g exercise kt ne..rs seram pon ade aku bc citer ko nih..ko tgk tak surau tu ade bumbung ke tak?pastu ko toleh tak blkg blk tgk omputeh tu lps die bitau ko kt ne surau tu?ishkk...seram...hahaha...

Aimi A.Z said...

ish ko nih syu... kat luar surau tuh mmg la tak berbumbung sebab car park, dlm surau tuh ader la bumbung tuh. yang omputih tuh memang banyak kali aku toleh die sebab die naik BMW.. haha...

to Farah... ish, apasal emo plak ko ni... hahahahahaha.... yelah, mungkin omputih tu ISLAM la kot. maybe Cina tuh pn same.. hahahaha.. apelah aku nih... :P

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin