Thursday, August 13, 2009

Episod 5: Warkah...

(Entri ini adalah sambungan daripada entri Episod 4: Happy Birthday)

Aku tau aku janji aku nak buat kesimpulan, tapi atas permintaan Noni, aku publishkan Warkah seorang Ana. Warkah ni dipublish di blog Ana selama beberapa minit aku tatau, menyatakan penyesalan dan perasaan bersalah dia yang sekejap gila sebelum dia save balik blog ni sebagai draft. So, kalau korang pergi baca blog dia sekarang memang entri ni dah takde, tapi percayalah, memang entri ni hasil nukilan dia, bukan aku yang mereka-reka cerita.

Mana aku dapat entri ni?

Anggap jelah dunia internet ni memang tak boleh simpan rahsia. So, inilah Warkah Seorang Ana:

aku discover something hari ni..yang membuatkan aku terpanggil nak tulis ape aku rasa..which is aku tak suke ape yang aku rasa sekarang..sedih or pasrah dengan apa yang aku discover sekarang nih pun, aku pun x tau la..

aku lari jauh2, untuk luputkan segala memori silam..ya, aku yang pilih untuk jadi macam ni??dalam kelapa otak aku, dalam hati aku, pada ketika itu, keeps remind me on how i feels few years back..masa tuh aku pikir, hati aku, n apa yang perlu aku rasa, aku x pikir lansung apa orang lain rasa..sebab, aku pikir masa tuh, its time for u to stand on what do you want..

kesabaran setiap orang ada hadnya..kesabaran itu menguji sejauh mana kekuatan yang kita tanam sepanjang kita hidup ni..betul aku sedih..aku pun ada hati n perasaan..aku pun tahu rasa mcm mana sakitnya hati ni bila bertubi2 hati ni ditiris dihiris..mungkin, benda ni remeh sebenarnya, tapi aku yang rasa, rasa cukup terhina..

ianya cukup mengajar bagaimana untuk menjadi aku seperti sekarang..ianya cukup memberi 1001 erti on how to survive seperti sekarang..dan tak terhingga jutaan terima kasih aku ucapkan untuk jasa yang aku tak boleh nak balas atas jasa itu..tak tergambar dengan kata2 untuk segala jasa yang pernah ditaburkan untuk aku, betul aku ikhlas dengan kata terima kasih itu..halalkan segala ilmu, makan dan minum, dan segalanya yang pernah ditaburkan selama ini..

aku lari kerana, aku tak diperlukan..perasaan itu terus menerus menghantui..mungkin aku bukan orang penting..mungkin aku tidak ada hak untuk bersuara..dan mungkin ianya silap aku sendiri..aku tidak matang??atau aku terlalu concern untuk membunuh setiap memori itu agar aku terus menerus luput dari ingatan mereka..agar kalian terus nyahkan aku dari kelompok itu..sesal??aku tak boleh hilangkan memori itu dari ingatan..kepahitan itu pasti ada kemanisan sebaliknya..ianya seakan terus menerus datang kepada aku..betapa aku nekad lupakan segala pahit itu, ianya datang satu demi satu..

aku minta maaf dengan apa yang telah aku buat..aku minta maaf jika diri diperalatkan, dieksploitasikan..semoga kita semua bahagia dengan apa yang hendak digapai..agar kau bahagia dengan jalan yang kau pilih..

terima kasih untuk segalanya..


Kalau korang faham cerita aku ni dari mula, sure korang dah mula nampak apa yang aku nak korang nampak.
  • Aku nak korang nampak kebenaran yang bukan aku yang ego.


  • Aku nak korang nampak siapa yang mula menjauhkan diri.


  • Aku nak korang nampak siapa yang berpatah balik selepas tiada siapa yang mengejar dari belakang.


  • Aku nak korang nampak siapa yang lari terhegeh-hegeh dan mengharapkan ada orang lari seiring dengan dia.


  • Aku nak korang nampak siapa yang berpura-pura berkawan dengan siapa padahal hati meronta-ronta nak menjauhkan diri.


  • Aku nak korang nampak betapa dia menjauhkan diri betapa rasa penyesalan yang amat sangat dalam dirinya.


Tapi, dari warkah di atas Aiceh! sure korang jugak tertanya-tanya apa yang aku buat sehingga menguris hati dan perasaan dia. Sehingga aku mampu menguji kesabaran seseorang dan sehingga hati seseorang ditiris dan dihiris.


Jawapannya?


Aku sendiri pun tak tau. Biasa je. Takdelah buat ape pun. Tu kena tunggu dia pulak la buat entri untuk aku kat blog dia. Muahahahaha...




...kesimpulan bersambung di Episod 6...




by,
Aimi A.Z yang serba salah nak post entri ni tapi atas permintaan ramai, aku turutkan...

6 comments:

fawghah said...

kalo aku ckp kang... ana ke... ke ane ke... ani ke.. ami ke.. anu ke.. ano ke semua kene!!

so... nih 1 nasihat aku.... buat semua!!!

sempena bulan ramadhan yg mulia tak lama lagi... marilah kita bermaaf-maafan!!

so... mi.. aku minta maaf nih!! hehehehehehe.... :P

ko maafkan aku tak?!!! hahahahahah...

Aimi A.Z said...

tanak la maafkan ko. hahahaha. eh, ko ader buat salah ke? :P muehehehhe

fawghah said...

ader ar... aku tau.. dlm sedar atau tak mesti ader buat silap... so aku dah minta maaf awal2...
nak puasa dah minggu depan nih!!
aku tak duliks... maafkan aku gak!! hahahaahaha...

Aimi A.Z said...

hahaha... cam tuh ke mintak maap? hahaha... yelah... yang aku tau tu aku maapkan lah. kalau ko wat salah yang aku tatau tu baik ko ngaku, baru aku maapkan. :P

++ahlinujum++ said...

aimi!!
wah2 direct shoot meh hihu~~
adekah die tau??
aku lari korg xmo kejar ke??hehe

Aimi A.Z said...

hm,. aku bukan nak shoot die la. Aku sj je tetibe nak wat post mengarut2 tetibe tertulis panjang plak. terbocor banyak la. mintak mahap la. :P

ko nak lari? lari lah dulu... tgk la taun2 depan ke aku ikut la. kalau tak ko patah jelah balik. :P

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin