Tuesday, September 15, 2009

Sembahyang terawih pun ada discount...


Malaysia ni punyalah suka discount sampai sembahyang terawih pun ada discount. Hahahaha...

Ceritanya macam ni. Tadi aku pergi lah sembahyang terawih kat Masjid. Then, masa rakaat ketiga tuh kitorang semua makmum ni bangunlah untuk rakaat ke-4, then imam tuh senyap je. Takde pulak dia baca al-Fatihah. Then, tunggu punya tunggu tiba-tiba dengar "assalamualaikumwarahmatullah......" Aih, imam ni? Bila tengok semua orang pun terus turun and bagi salam, aku pun ikut la...

Kesimpulannya taktau lah imam tuh mengantuk ke lupa ke tapi yang pastinya aku sembayang terawih 7 rakaat je tadi. Boleh? Hahahahaha....


by,
Aimi A.Z yang tau Imam tuh pun manusia biasa... :P

6 comments:

fawghah said...

lor... kiranya... bukan ko mmg dah duduk tahiyat ek?!! aku ingat ko dah duduk tahiyat! hehhehe... uish... besar gak kes ko nih! masjid mana nih? hmm... tak silap aku... kalo dulu.. ustazah aku ckp.. niat dlm hati keluar imam... so ko teruskan jerk sembhyg tambah lagi 1 rakaat.. xsilap aku lar... tp tuh kalo solat fardhu... kalo terawih aku tatau lar plak... boleh ke terawih smbhyg 1 rakaat? bukan terawih kene 4 rakaat 2 salam ke? hmmm.. tahlar.. ko gi tanya org2 alim ulama lar... huhuhuhuu....

Aimi A.Z said...

mmg la leh niat kuar imam farah, tapi kalo ko nak tau aku pun cam ingat dah 2 rakaat. tapi aku tgk semorang bangun, aku pun bangun la, tapi bila imam dah bagi salam aku confius balik, orang sume duduk, aku pun duduk la. teruk kan? hahahahah.

mugiwara said...

kau ni yang berangan~

syura said...

sebenanye sape yg berangan?ko ke imam tu?hahahaa...

nOniE said...

mie..xkan la banyak orang pun salah..pelik la kisah ko nie..ko mintak sign imam tue tak lepas tue...tah2 dia adalah...hahahahah

Aimi A.Z said...

adalah ape? hm....

syu & mugi, aku ngan imam tuh 2-2 berangan. :P

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin