Thursday, December 03, 2009

BerAMALah kamu di dunia seolah kamu akan hidup selama-lamanya, berAMALah kamu untuk akhirat seolah kamu akan mati esok


...selama ni aku dah tersalah faham maksud ni...


Apa yang aku faham selama ni;
Kita disuruh mengumpul harta dunia untuk bekalan kita di dunia as if kita akan hidup selama-lamanya TETAPI dalam masa yang sama kita kena mengumpul harta akhirat seolah-olah kita akan mati esok.


Tapi sebenarnya;
Kita disuruh mengutamakan mengumpul harta akhirat sebab esok kita akan mati dan menangguhkan dulu mengumpul harta dunia kerana esok masih ada as if kita akan hidup selama-lamanya untuk mengumpul harta dunia. Bahasa senangnya, "sembahyanglah dulu, kerja tu boleh tangguh"


Faham ke apa yang aku cuba sampaikan?



by,
Aimi A.Z yang kadang-kadang dengar Ikim.fm untuk menambah ilmu agama yang cetek ni...

3 comments:

mugiwara said...

huhuuu~
aimi aku pun rupanya dah salah faham juga kalau macam tu~

terima kasih ye~

nOniE said...

owh mcm tue ye mie...
rupanya pemikiran kita sama...tapi setelah ko menyampaikan apa yang ko dengar tue..aku sudah dapat mempelajari sesuatu hari ini..Tima Kaseh Aimi yang Comel...Ahakz

Aimi A.Z said...

Tulah kan kawan2... susah biler dah salah faham. n baguslah korang paham ape yang aku cube sampaikan. :P

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin