Friday, December 11, 2009

Terlupa & Tertidur...

Di suatu hari di bulan Disember...

Tinggal Umi, Kak Lala, Aizat & aku di rumah. W (bukan nama sebenar) pergi ke kelas tuisyen. Kak Lala dah pesan kat aku; "Amy, ko ambik W, aku dah hantar dia." So, oklah, sementara tunggu pukul 10, aku tengok CSI. Tak lama lepas tu, CSI pula yang tengok aku...

Tik, tok, tik, tok...

(Pukul 11)

Kak Lala jerit "Umi! Umi! W mana?"

Aku terpinga-pinga bangun dari tidur. Kelam kabut cari tudung dan kunci kereta. Umi ikut dari belakang. Rupa-rupanya kami berempat semua tertidur dan dah terlupakan W. Sampai kat Pusat Tuisyen, W tengah setia menunggu. Berdiri kat tempat biasa, keseorangan. Alahai, kesiannya adik aku tu. Tapi ape nak buat? Diam jelah...

So, kesimpulannya, pastikan korang mengambil adik or anak korang tepat pada masanya supaya tiada hal2 yang tak diingini berlaku. Oh and btw, dia tak telefon sebab dia baih hati sangat pergi pinjamkan HP dia kat abang dia, tapi tak pula dia pergi ke mamak pinjam telefon. Ish3x...


Inilah dia W bukan nama sebenar.
Sorilah W, kitorang terlupekan ko. :P


by,
Aimi A.Z yang tak pernah pulak dilupakan sampai macam ni...

2 comments:

dayah aziz said...

nice blog....=p

Aimi A.Z said...

Thanks~

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin