Friday, March 19, 2010

Baru Perasan...

...yang esok Zue dah nak kahwin...

Bukan tak perasan, tapi entahlah. Baru tersedar kot rupa-rupanya esok adalah harinya roomate aku selama 5 tahun bakal berkahwin. Tetiba macam ada satu perasaan yang tak dapat nak digambarkan. Apakah perasaan itu? Aku pun tak tau. Tapi, itulah. Susah nak digambarkan dengan kata-kata mahupun dengan tulisan.

Ingat lagi. Sejak dulu lagi, sejak dari Diploma, Zue lah roomate aku. Bukan kitorang yang pilih untuk jadi roomate, tapi keadaan yang pilihkan kitorang. Nampak sangat jodoh kitorang kuat. Sampai ke degree tetap satu bilik sampailah habis degree. Tapi sekarang, Zue dah ada "roomate" baru... Mungkinkah aku dilupakan? Mestilah kan, mana nak bandingkan aku dengan "roomate" baru yang merupakan soulmate tu.

Apa-apa pun, kepada Zue; Gudluck esok. Malam ni malam last ko membujang. Aku doakan ko happy sampai ke anak cucu. Dah dapat soulmate nanti jangan lupa roomate yang paling ko sayang ni. dan kepada Encik Farid; Selamat Pengantin Baru! Walaupun aku tau ko mesti jaga Zue baik-baik, aku tetap nak pesan kat ko jaga Zue baik-baik. Kalau jadi apa-apa kat dia aku cari ko tau. Semoga korang happy sampai bila-bila and gudluck esok. :P



by,
Aimi A.Z yang teringat dulu-dulu tangan Zue yang sejuk dek air sembahyang tu la yang kejutkan aku Subuh tiap-tiap pagi selama lima tahun. Esok ko dah nak kahwin Zue? *Sob sob*

5 comments:

FARHANA JAMIL said...

hehehe...dah tiba masanya mi...lepas sorang2,huhuhu...fasa kehidupan dah berubah, mcm x caye je...aku mcm takut je nak lalui fasa seterusnye.

nOniE said...

aimi...aku mcm tau je perasaan dan apa yang ko rasa..ahakz

Aimi A.Z said...

Farhana,
Tulah pasalnye kan? sekarang dah tak sama macam dulu. ko takut nak lalui fasa pe? fasa menjadi ibu? :P

Noni,
ko tau? Ish3x....

fawghah said...

noni!! aku juga dapat merasakannya!!! wpun zue tak kejut aku dgn tgn yg sejuk sbb air smbhyg!! aku tetap merasaaaaaaaaaaaaaa!!! hahahahaha


p/s: tp btol lar... aku turut merasainye mi... :P

Aimi A.Z said...

ko rase bagi pihak ko ke bagi pihak aku farah oi? :P

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin