Friday, April 30, 2010

Bersediakah anda untuk berpoligami?

Betul, aku bukan orang yang paling tepat untuk membicarakan soal ini. Tapi, aku terpanggil untuk memblog mengenai isu ini bila; sekarang ni (yakni time aku menulis blog ini) mak aku tengah sibuk berbincang mengenai isu ini di dalam telefon. Dengan siapa tah aku pun tak tau. But, the point is adakah anda bersedia?

Ni gambar yang aku dapat bila meng"google" P.O.L.I.G.A.M.I


Bagi aku, poligami ni sesuatu isu yang berat. Kita takkan tau kita bersedia atau tak selagi kita tak ada dalam keadaan tu. Mungkin sekarang ni kita akan cakap, "Alah, aku tak kisah lah kalau laki aku nak kahwin lain pun, nak kahwin kahwin jelah." or mungkin jugak kita akan cakap "Berani lah laki aku tu kahwin lain. Kalau nak kahwin jugak, ceraikan aku". Tapi, bila sampai saat dan ketikanya adakah kita akan buat apa yang kita cakapkan? Terlalu banyak perkara yang hendak difikirkan, terlalu banyak pihak yang perlu diconsider tambah-tambah bila dah beranak pinak. Jadi, jangan difikir-fikirkan sangat. Semua yang sudah terjadi dan bakal terjadi dah tersurat, jadi terimalah apa yang terjadi dengan hati yang terbuka. InsyaAllah hidup akan diberkati. Amin.


by,
Aimi A.Z yang takut nak comment lebih-lebih takut terkena kat batang hidung sendiri...

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin