Thursday, April 22, 2010

Teka-teki: sekejap biru, sekejap putih.

Apalah punya teka-teki tu? Macam tak cukup soalan je kan? Tapi, jangan risau. Setiap teka-teki mesti ada jawapan, kalau tidak bukanlah teka-teki namanya.

Biru dan putih tuh sebenarnya menggambarkan pemikiran aku tadi; semasa menulis teka-teki tu. Bukanlah maksudnya aku fikirkan sesuatu yang lucah sebab biru tetapi pemikiran aku dah melayang jauh sampai ke Pulau Perhentian. Dari tadi dah macam ternampak-nampak laut yang biru terbentang luas dan juga langit biru yang memayungi laut. Dah terasa-rasa air laut yang membasahi badan ni ha, dan sampai terbau-bau air laut yang masin tu. Dah tak sabar-sabar lagi nak pergi esok ni.



Tapi, tengah-tengah aku melayan perasaan teringat dekat si Biru, sang putih pula datang menjelma. Sang putih pula adalah sebuah MyVi kepunyaan kawanku yang disagat semasa kami pergi melepak di kedai makan. We had joy, we had fun and we also had scratched. Menambahkan sadisnya lagi, kereta ni baru dicat minggu lepas akibat di"cium" oleh sang Wira dua minggu lepas. Bertubi-tubi sang Putih ni dicium. Ish3x...



Itulah jawapan kepada teka-teki tu. Jadi, nantikan kepulangan aku 3 hari nanti untuk cerita lebih lanjut tentang si Biru. dan semoga percutian ni best! Amin.


by,
Aimi A.Z yang tak sabar-sabar nak pergi snorkeling...

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin