Wednesday, July 28, 2010

Detik Cemas Dua Beradik

Aku tengah berkira-kira nak menulis entri sebab banyak sangat yang hendak ditulis, tapi aku memilih untuk mengkomen tentang berita ini: Detik Cemas Dua Beradik. Sila klik untuk berita penuh di Harian Metro.

Aku rasa mak bapak kepada dua beradik ni bodoh. Bodoh di sini bermaksud memang tersangatlah BODOH. Mintak maaf la kalau komen aku ni mengguris hati dan perasaan mereka mahupun kaum keluarga mereka, tapi dah memang bodoh, memang aku dah tak boleh nak cover lagi or even nak simpan perasaan aku sorang-sorang. 

Diorang sendiri mengaku tinggalkan anak yang tengah tidur dengan pintu tak berkunci. Alahai, anak kau tu dah besar. Kejutlah kejap, suruh dia tutup pintu sementara korang pergi keluar. Tak pun tak payah lah turun dua-dua orang. Tapi, nasiblah perompak tu baik. Dah lah tak mengapa-apakan budak berdua tu, pastu siap kasi duit dan kunci rumah pulak tu. Perompak apalah yang baik macam tu? Haih~ 

Bayangkan jelah kalau kena rogol ke, kena jual ke... Nauzubillah~

Tapi, ini cuma pendapat peribadi aku jelah. Tak tau lah kalau ada explaination yang sepatutnya untuk sesi peninggalan anak di dalam kereta tak berkunci tu. Apa-apa hal pun kalau dapat anak macam aku yang tak sedarkan diri bila tidur ni, memang kalau perompak tu bawak aku sampai ke Los Angeles pun aku takkan sedar. Ish3x...


by,
Aimi A.Z yang ada banyak lagi cerita tentang kemanusiaan yang ingin diceritakan, cuma tunggu masa yang sesuai dan rajin je...

4 comments:

julie^beth said...

bapaknye kerje pangkat tinggi melangit. action sungguh tidak menggambarkan tahap pangkat tersebut. aku setuju dgn kau.

Aimi A.Z said...

bagus! ada jugak org yang setuju dgn aku. :P

syura said...

aku setuju...memang la org kate mende nk jd boleh jd jgk..tp kl berhati2, kurang la sket risiko nk jdnye..btol tak?

Aimi A.Z said...

yup, betul. tepat sekali cik Syura... :P

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin