Wednesday, September 08, 2010

Kalau Hari Raya Jatuh Pada Hari Khamis

Memang betul mereka kata itu adalah rumors, tapi aku tetap tak dapat bayangkan kalau raya jatuh pada hari Khamis, yakni 9 September 2010. Sebab? Tiket keretapi aku adalah pada petang esok. Waa~ Saya takmau raya diperantauan. Tapi, kalau itu yang ditakdirkan, hanya lagu ni yang aku dapat tujukan untuk umi, abah dan semorang;


Dari Jauh Kupohon Maaf
by Sudirman

Dalam dingin subuh hatiku terusik
Kenang nasib diri di rantauan
Bergema takbir raya menitis air mata
Terbayang suasana permai desa

Rindu hati ini inginku kembali
Pada ayah bonda dan saudara
Tetapi aku harus mencari rezeki
Membela nasib kita bersama

Hanya ku sampaikan doa dan kiriman tulus ikhlas
Dari jauh kupohonkan ampun maaf
Jangan sedih pagi ini tak dapat kita bersama
Meraikan aidil fitri yang mulia

Restu ayah bonda kuharap selalu
Hingga aku pulang kepadamu

Restu ayah bonda kuharap selalu
Demi anakmu yang kini jauh


Harap-harap rumors kekal sebagai rumors. Tapi, kalau tak ada angin masakan pokok bergoyang. Waa~ Takpe, takpe. Raya mesti Jumaatnye lah! (Ayat sedapkan hati sendiri. Huhu~)


by,
Aimi A.Z yang nak ingatkan adik beradik dan sepupu sepapat semua bahawa kalau raya jatuh pada hari Khamis maka takde duit raya untuk korang. Baiklah korang berdoa raya adalah hari Jumaat!

3 comments:

Sharkox said...

Selamat hari raya...raya hari jumaat, jangan kalut..hehe

Latest Entri di Jejaka Kacak: Video Pakcik nak pi mana...

loohan said...

Hi! Selamat Hari Raya(whichever day it falls on :)) and check out this chocolate calculator >>

http://loohan.blogspot.com/2010/09/only-in-2010-charlie-chocolate.html

Aimi A.Z said...

Encik Sharkox, memang tepat sekali raya hari Jumaat. Phew~

Loo Han, Thanks 4 da wishes. :P

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin