Friday, October 22, 2010

Everything Else But Thesis

Entri ni ditulis sebab aku tau korang dah bosan aku asyik bercerita pasal thesis je. Jadi, oleh kerana aku tak berjaya berjumpa dengan supervisor dan sangat risaukan supervisorku tidak menerima thesisku bila aku hantar nanti maka aku pun menghasikan entri untuk menenangkan diri ni. Ceh! risau pasal thesis tulis blog pulak, patutnya pergi lah buat thesis. Ish3x

Jadi, pertama sekali saya mahu bertanya, ingatkah anda pada entri ini


Turns out, bukan saya seorang sahaja yang mendapat perkara terbaik dalam hidup. Seorang kawan saya mendapat perkara terbaik dalam hidup dia sekarang ini tanpa disangka-sangka. Tapi, of course lah perkara kami itu bukanlah perkara yang sama. But then, ia adalah menjerumus ke arah satu kesimpulan yakni the best things in life happen when you least expect them.

Jadi, kepada kawanku. Kita ada peristiwa penting dan besar yang akan terjadi pada bulan Disember. Bulan Disember tu dah tak lama. Pejam, celik, pejam, celik maka sampailah kita kat bulan Disember. Jadi jomlah kita berusaha dan berdoa agar hari-hari yang mendatang akan dapat kita menyiapkan diri untuk menghadapi peristiwa-peristiwa itu. Mungkin kau dan aku sama. Membuat keputusan tanpa memerlukan masa lama. Tapi, jom kita berdoa bahawa keputusan itu adalah keputusan yang betul dan semoga kita berdua berjaya dengan keputusan masing-masing.

Hey, kawan. Kau tahu siapa kau kan. Apa pun, aku tetap sokong keputusan kau, walau seteruk mana pun keputusan kau. Not saying that this is a bad decision. Hehe~ Ya, kawan boleh influence seorang kawan untuk membuat sesuatu keputusan. Tetapi bila seseorang kawan itu merasakan sesuatu keputusan itu terbaik untuknya, maka kawannya harus membeeri sokongan sepenuhnya dan berdoa untuk kebahagiaan dan kesejahteraan kawannya itu. In this case, ini yang saya sedang buat. Menyokong kawan saya dah berkongsi kegembiraan dan mendoakan yang terbaik untuknya.

Kepada kawan-kawan lain, sabar. Anda akan tahu jugak suatu hari nanti. In the meanwhile, keep on guessing. Tekalah siapa dan apa peristiwa-peristiwanya. Nescaya semua tekaan anda salah. *ngehngeh*


by,
Aimi A.Z yang sangat terharu kerana kawan itu teringatkannya semasa membuat keputusan. Thanks kawan!

5 comments:

syura said...

aku pon doakan jgk..siapekah gerangan yg 'kawan' lg sorg tu?hehe..case same ngan ko ke?hehe..mls teke, sbb dh kompem salah..

Aimi A.Z said...

tau takpe. takyah teke. hint pun tamau kasi. tunggu perjumpaan yang tatau bile. haha~

nOniE said...

nak jumpa sekarang jugak...nak tahu apa bendanya...hehehe

Aimi A.Z said...

Taknak jumpe. buusy! hahahahaha~

syura said...

bile nk jumpe nye? jgn smpai aku dh deliver nnt. jmpe kt sepital, aku xleh gelak kuat2..haha...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin