Monday, February 21, 2011

Kadang-kadang,

Kita rasa kita dah cukup sabar,

Tapi,
Kita tetap tak boleh sabar dengan sesetengah orang.


Kadang-kadang,
Kita rasa kita dah cukup baik,

Tapi,
Kebaikan kita seringkali dipijak-pijak oleh orang yang tak bertanggungjawab.


Kadang-kadang,
Kita rasa kita dah cukup memahami,

Tapi,
Orang still kata kita tak berperikemanusiaan.


Kadang-kadang,
Kita rasa kita dah taknak jadi seorang yang sabar, baik mahupun memahami,

Tapi,
Dah itu sifat diri kita, macam mana mau buang.


Kadang-kadang,
Kita rasa kita tak perlukan mereka itu di sekeliling kita,

Tapi, 
Allah Maha Mengetahui kenapa mereka berada di sekeliling kita. Jadi, sabar jelah!


by,
Aimi A.Z yang dah penat pujuk diri sendiri supaya bersabar dan menerima orang seadanya tapi bukan senang nak pujuk diri sendiri weh...

2 comments:

JUNKO-EL-HIDA said...

Sapa yang buat kawan aku nieh hilang sabar huh?..Meh aku lempang dia 150 juta kali..hihihi..Mau hilang pipi terus..Sabar itu separuh dari iman..Just smile walaupun kita makan hati..

Aimi A.Z said...

sabarr tak hilang lagi, tapi hampir hilang lah. :P tak baik lah lempang pompuan. *oops* hahahaha~ senyum tu kan mesti, kalau tak, takdelah namanya aimi AZ. *wink*

Thanks anyway~

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin