Saturday, July 09, 2011

Geram!

Kalau pengalaman empat puluh tahun sekalipun, tapi tak mahu mencurah ilmu kepada mereka yang kurang berpengalaman, apa guna pengalaman ko tu? Oklah, kalau taknak mencurahkan pengalaman ko pun, ko pergilah buat kerja-kerja yang ko pandai tu, jangan pandai cakap je, tapi beban kerja semua ko tolak tepi!

Bodoh!

Sebab manusia-manusia macam ni lah bangsa ko tak maju. Bukannya nak mengajar, malahan menggelakkan. Kalau tak mengajar tapi kerja ko buat takpe jugak. Ni dahlah tak mengajar, kerja pun ko tak buat, yang ko tau pergi mencari salah orang dan mengadu domba. Elok sangat lah berperangai macam tu di saat rumah kata pergi, kubur kata mari.

*sigh*


Banyaknya cabaran untuk jadi engineer yang berjaya ni. Semoga aku tabah menghadapi kerenah-kerenah manusia yang tak berapa "pandai" ni.

Atau mungkin jugak aku ni memang tak layak bergelar engineer.


by,
Aimi A.Z yang memang sangat geram dan terasa hati bila digelakkan sebegitu sekali *sigh*

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin