Thursday, September 22, 2011

Isu Artis dan Tudung

Bukan selalu aku nak tulis pasal isu artis kat blog aku ni. Tapi hari ni tetiba aku berminat nak menceritakan kisah artis ni sebab sekarang ni berleluasa sangat kisah Sang Artis dan Tudung.


Kalau nak tau artis mana yang aku maksudkan pergilah kat BeautifulNara.com.


Cerita nya; artis tu bertudung. Tup tup ada gambar yang tersebar menunjukkan rambut si artis. Orang ramai pun mencemuh dan mengata dan memandang serong kepada si artis.


Cuba pandang sekeliling anda; takkan lah tak ada kawan ataupun sahabat handai anda yang memang bertudung but then bila di rumah tak memakai tudung? Bila ada tetamu datang ke rumah, tetamu boleh melihat rambutnya. dan bila bersama keluarga dan saudara mara, tudung tidak dipakai. Walhal memang pergi ke tempat kerja mahupun sekolah dengan memakai tudung. Cuba cek jugak ada tak yang memakai tudung di depan anda, tapi kat depan boifrennya, bila bercuti dengan boifennya or keluarga boifrennya tudungnya hilang entah ke mana.


Jangan salah faham, aku bukan nak cakap perbuatan si artis tu boleh diterima. Tapi, apa yang aku cuba sampaikan adalah, artis tu pun adalah orang biasa. dan memang orang di sekeliling kita pun kebanyakannya adalah sebegitu. 


Jadi, janganlah mencemuh dan mengata dan memandang serong. Pandang sekeliling dulu, pandang diri sendiri dulu dan pandang kawan perempuan dan adik beradik perempuan anda dulu sebelum mengata orang. Jangan sebab dia artis maka hal ini diperbesarkan walhal hal sebegitu memang banyak dalam kehidupan kita sehari-harian.


Renung-renungkan dan selamat beramal dan jangan cepat menjudge orang sebab diri kita sendiri pun taklah sebaik mana sebenarnya  =)



by,
Aimi A.Z yang entah kenapa nak cakap pasal isu ni...

4 comments:

Qhaifa Nur said...

salam singgah

rasanya mereka ni belum bersedia sepenuh hati utk bertudung...

dah follow jom follow back
qhaifanurin.blogspot.com

Cik Ila said...

seeloknya kena cermin diri sndri dulu baru tgk salah org lain..kan? ;)

Aimi A.Z said...

Qhaifa Nur,

Bukan belum bersedia rasanya tapi, banyak sangat godaan dunia ni.

Thanks sebab follow. =)

Aimi A.Z said...

Cik Ila,

Betul sangat tu! Kengkadang cepat sangat menghukum, jadi terlupa nak tgk cermin. Padahal, terkena batang hidung sendiri gak. =)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin