Wednesday, December 28, 2011

Janji



"Janji tu apa sebenarnya?"


"Macam mana ayat yang menunjukkan yang kita berjanji untuk membuat sesuatu perkara tu?"


"Adakah dengan berkata "Aku janji...." baru bermakna kita sudah berjanji atau tanpa perkataan itu pun janji telah terlafaz?"


* * *


Persoalan-persoalan yang sedang berlegar-legar di kepala aku sekarang ni. Sebab banyak peristiwa yang berlaku yang menuntut JANJI yang aku telah lafazkan dan banyak peristiwa yang menunjukkan aku seolah-olah memungkiri JANJI. Walhal, aku hanya mengatakan akan berbuat itu-ini, dan tak pulak aku perasan bahawa perkara yang keluar dari mulut itu adalah suatu JANJI yang perlu (dan mesti) dikotakan.


Haih~


Susah jugak kan? Macam tu, selagi aku tak rasa yang aku akan buat, baiklah tak cakap apa-apa. Bak kata Wawa, aku ni suka memberi harapan. Tapi, aku jugaklah pemusnah harapan. *hatihancurberkecai*


Aku mintak maaf kepada mereka di luar sana yang rasa aku tak berpegang kepada JANJI. Aku bukan orang yang memungkiri JANJI, tapi kekadang mungkin korang tersalah faham dan tersalah anggap yang mana adalah JANJI dan yang mana adalah plan yakni rancangan. Plan aku memang selalu berubah-ubah, tapi JANJI, akan tetap aku kotakan. InsyaAllah.


...dan kalau boleh tolong terangkan maksud sebenar JANJI supaya aku tak tersalah berJANJI dan akhirnya memungkiri JANJI.



by,
Aimi Az yang tak tujukan entri ini kepada sesiapa. Cuma satu luahan yang sedang menghantui kepala ni...

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin