Monday, October 01, 2012

Bila Blog Bersawang

Samada hidup tu bosan sangat, sampai tak ada apa perkembangan dan tak ada apa yang hendak diceritakan, ataupun hidup tu busy sangat sampai tak ada masa nak mengupdate blog. 


In my case, nak kata bosan, tak adalah bosan pon. Banyak benda yang boleh diceritakan. Banyak perkara menarik yang boleh dikongsi. Ada percutian ke Redang dan sesi bermain water rafting yang best gileeeer tapi... entahlah.



Mungkin lebih kepada malas. Mungkin jugak sebab ramai sangat pembaca senyap sekarang ni, maka kena mengcover penceritaan terutamanya penceritaan mengenai hati dan perasaan. Nanti habis semorang tau yang rupanya dalam hati aku ni ada taman bunga rupanya, kunon je nampak cam ganas. Hahaha~

Serius, bukan aku cuba cipta alasan. Buktinya banyak entri-entri yang telah siap yang aku tak publish. Yang aku biar je bersawang dalam Draft Folder. Padahal, best sebenarnya cerita-cerita yang aku nak cerita tu. *puji diri sendiri* Tapi, tulah. Sape suruh tulis jujur sangat? Cover-cover lah sikit Aimi oi.

Instagram pun dah tak selamat. Baru-baru ni aku dapat tau yang ada orang menggunakan Instagram aku untuk menstalk orang lain. Sebenarnya macam dah tau pun sebab "orang tu" selalu kantoi like gambar-gambar aku padahal tak Follow aku pon. Kantoi sebab aku dapat notification yang dia like gambar aku, tapi bila aku bukak Instagram tak ada pon nama "orang tu" like gambar aku. Mungkin tertekan kot. Tapi aku tak kisah sangat bab tu cuma aku taknak dipersalahkan oleh orang yang distalk tu kunonnya aku lah yang sibuk post gambar dia and habis orang tau apa yang dia buat. So, macam menjadikan aku berhati-hati takleh nak post gambar sesuka hati. Haih lah~ Susah jugak.

So, benda-benda kalau dah susah camni yang malas tu. Terpaksa cover-cover dan bila ada idea pon terus terbantut sebab memikirkan banyak benda dan faktor. Memanglah kita hidup dalam komuniti tak boleh fikir diri sendiri je, kena fikir sensitivity orang di sekeliling, tapi bila dah fikir, camnilah jadinya. Biar je blog bersawang. Biar je Instagram penuh dengan muka sendiri.

Kesimpulannya, nantilah saya update pasal Redang and Water Rafting. Hee~


by,
Aimi Zubir yang pantang dapat peluang melalut...

3 comments:

Anonymous said...

good post
..................

geriataugerald said...

wah aimi... dasyat yer... ada stalker ko yerr

Aimi A.Z said...

Geri,
Bukan aku yang ada stalker. Cuma orang menstalk orang lain melalui aku. Hee~

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin